5 sposobów, aby wyleczyć siebie naturalnie!

dnia

5 sposobów na uzdrowienie. Naturalnie

W naszej kulturze często czekamy, aż coś pójdzie nie tak i nasze ciało zwyczajnie zacznie odmiawiać posłuszeństwa. Wtedy zaczynamy poddawać się badaniom i szukać leczenia. Jednak obserwacja ciała powinna nastąpić dużo wcześniej, na długo zanim
pojawi się choroba.
Samoopieka oznacza, że ​​codziennie podejmujemy kroki, aby wesprzeć nasze zdrowie i dobre samopoczucie. Dzięki obserwacji samego siebie jesteśmy w stanie zrozumieć nasz fizyczny stan dużo lepiej i zauważyć wszelkie początki złego i pogarszającego się samopoczucia.
Dzięki samoobserwacji jesteśmy świadomi, kiedy znajdujemy się w równowadze a kiedy nie i kiedy powinniśmy podjąć kroki, aby do niej powrócić.
Kiedy nie dbasz o siebie regularnie, może skończyć się to stanem „złego samopoczucia”, który objawia się na różne sposoby, np.
• Zagrożenia fizyczne: od problemów żołądkowych i problemów ze snem po choroby takie jak rak, cukrzyca i inne.
• Zagrożenia psychologiczne: przytłoczenie, niepokój, depresja i lęk.
• Zagrożenia emocjonalne: gniew, apatia, smutek i tym podobne.

Źródłem tych wszystkich dolegliwości są stres, stan zapalnego i braku harmonii na poziomie ciała i/lub umysłu.
Aby zapobiec tym chorobom i przezwyciężyć je, musisz nauczyć się dostrajać do ciała,
odbierać wiadomości i iść naprzód ze świadomością, wprowadzając niewielkie zmiany w oparciu o informacje zwrotne, które wysyła twoje ciało. Obdarzasz wtedy sam siebie szacunkiem: słuchaj potrzeb swojego ciała, a przekonasz się, że twoje ciało da Ci
równowagę, dzięki której będziesz zdrowy i szczęśliwy.
Rozwiążmy pięć najważniejszych praktyk samoopieki, która pomoże Ci zadbać o siebie w najlepszy, naturalny sposób. Po pierwsze:

medytacja

1. Medytuj

Medytacja to niesamowity sposób na znalezienie równowagi i harmonii w swoim umyśle i ciele. Gdy angażujesz się w codzienną praktykę medytacyjną, zachęcasz siebie do spowolnienia, ponownego połączenia z twoim najwyższym „ja” oraz ustanawiasz codzienną intencję dla przywrócenia równowagi i dobrego samopoczucia.

Za każdym razem, gdy zauważysz napięcie, niepokój lub poczucie, że jesteś sparaliżowany, zestresowany lub niezrównoważony, potraktuj to jako wskazówkę, aby zwolnić.
Jak wygląda codzienna praktyka medytacji?
• Kiedy zauważysz brak równowagi w umyśle lub ciele, poświęć chwilę, aby usiąść
wygodnie z zamkniętymi oczami i zauważ, jak czuje się twoje ciało, stając się świadomym każdego ucisku, stresu lub napięcia. Kiedy oddychasz, wysyłaj energię do obszaru napięcia i zapraszaj tam uczucie zmiękczenia, ulgi i energię leczenia.
• Każdego dnia znajdz czas na medytację. To takie proste. Nawet jeśli masz tylko pięć
minut dziennie, nie śpiesz się, usiądź wygodnie, zamknij oczy i przynieś świadomość na oddech.

Wspomagające medytację kadzidła znajdziesz tutaj 

sen

2. Regenerujący sen

Dobry sen jest w przeważającej mierze niedoceniany. Bez tej podstawowej formy samoopieki, twoje ciało będzie o wiele trudniej uwolniać stres i znabierać sił na wyzwania następnego dnia.
Na co zwrócić uwagę?
Jak się czujesz, gdy budzisz się rano? Czy trudno jest Ci wstać z łóżka? Czy
jesteś zmęczony przez cały dzień? Zwróć uwagę na poziomy energii i potraktuj je jako wskazówkę.
Jak wygląda codzienna opieka własna:
• Śpij od siedmiu do dziewięciu godzin każdej nocy.
• Przygotuj swoje ciało do spokojnego snu dzięki zdrowej, wyciszającej rutynie przed snem, w tym np. gorącej kąpieli, odłączeniu się od wszelkiej technologii na godzinę przed snem czy np. delikatnej, relaksującej jogi, lektury ulubionej książki czy kojącej aromaterapii.

Olejki do aromaterapii znajdziesz tutaj 

joga

3. Porusz swoje ciało

Ćwiczenia dostarczają ciału i umysłowi energii, stymulacji i równowagi. Oczywiście ruch
wygląda inaczej dla każdego, w zależności od fizycznych możliwości i ograniczeń. Codzienne ćwiczenia mogą być tak proste, jak włączenie większej ilości spacerów do codziennego życia, praca w ogrodzie czy regularne zajęcia jogi, sportów walki, tańca…

Na co zwrócić uwagę?:
Zwróć uwagę, jak spokojny i jak aktywny jesteś w danym dniu, a także na swój poziom energii. Jeśli zauważysz, że Twoja energia jest w stagnacji, trawienie niezrównoważone, a wasza motywacja do ruchu niska, to być może nadszedł czas, aby skupić się na wzmacnianiu i poruszeniu ciała.
Jak wygląda codzienna opieka własna?
• Znajdź 150 minut na umiarkowaną aktywność tlenową (np. Szybki marsz) lub 75 minut na energiczną aktywność aerobową (np. bieganie) na tydzień.
• Włączyć dwa dni w tygodniu ćwiczeń wzmacniające, które zadziałają na wszystkie główne grupy mięśniowe.
• Znajdź zajęcia jogi, które są odpowiednie dla twojego poziomu i spraw, aby stały się Twoim nawykiem.
• Skorzystaj ze schodów zamiast windy lub wysiądź przystanek, dwa wcześniej i się przespaceruj.

zdrowa dieta

4. Zaprojektuj sobie barwną dietę

Słynne powiedzenie „Jesteś tym, co jesz” jest jak najbardziej prawdziwe. Dlatego tak ważne jest, aby pamiętać, żeby wszystko, co wkładasz w swoje ciało każdego dnia, mogło jak najlepiej wspierać twoje zdrowie.
Czego słuchać?:
Stań się świadomy swoich zachcianek i nawyków żywieniowych. Zwróć uwagę jak wygląda Twoja dieta i dodawaj nowe kolory do twojego menu każdego dnia.

Jedz tęczowo: Włącz do diety obfitość owoców i warzyw, aby Twoje ciało było zdrowe.

• Włącz do diety ziarna, takie jak jęczmień, brązowy ryż i owies
• Wybierz proteiny roślinne: takie jak orzechy, rośliny strączkowe, białko grochu i komosa ryżowa.
• Unikaj przetworzonej żywności: Minimalizuj cukry, czerwone / przetworzone mięso, tłuszcze trans i sól.

Masę zdrowych produktów znajdziesz w naszym sklepie internetowym – Bombay Bazaar tutaj

uważne jedzenie

5. Jedz świadomie.

Nie tylko to, co jesz, ale jak jesz, ma znaczenie dla twojego zdrowia fizycznego. Tak jak się śpieszymy od zdarzenia do zdarzenia w życiu, tak możemy biegać przez nasze posiłki, powodując niezliczone dolegliwości naszych ciał i zaburzenia prowadzące do przejadania się, problemów trawiennych, a nawet niedożywienia.
Czego słuchać?:
Dostrój się w nieodłączne potrzeby twojego ciała i jedz odpowiednio. Zauważ, kiedy jesteś głodny, kiedy jesteś pełny i jakie pokarmy sprawiają, że czujesz się pobudzony, niespokojny, ciężki i leniwy – i obserwuj jak twoje nawyki żywieniowe wpływają na twój nastrój i samopoczucie.
Jak wygląda codzienna opieka własna?:
• Jedz tylko wtedy, gdy jesteś głodny.
• Przestań jeść, kiedy jesteś pełny, starając się, aby ćwiartka żołądka pozostała pusta
• Planuj jeść w spokojnym otoczeniu, z dala od technologii, stresujących rozmów i
pracy
• Jedz powoli, z wdzięcznością i radośnie.

Zdrowia Drodzy !

 

Tekst pochodzi z ebook’a Deepak’a Chopra – Self Care Strategies, 5 Ways to heal yourself naturally.

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Google+

Komentujesz korzystając z konta Google+. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj /  Zmień )

Połączenie z %s